Kobayashi 80 – Verdi: Requiem
Karmester: Kobayashi Ken-Ichiro
Váradi Marianna – szoprán
Szántó Andrea – alt
Fekete Attila – tenor
Kovács István – basszus
Nemzeti Filharmonikusok
L’homme armé – 70 éves a Honvéd Férfikar
Gyöngyösi Levente: Katonasirató
Vajda János: Szent Péter meg a zsoldosok
Tolcsvay László: Testamentom
Karmester: Rideauer Richárd
Mezzo: Vizin Viktória
Tenor: Nyári Zoltán
Basszus: Kovács István
Magyar Nemzeti Táncegyüttes (m.v.: Zsuráfszky Zoltán)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Mozart, Werner, Albrechtsberger
Mozart: Sancta Maria, mater Dei, K. 273
Albrechtsberger: Domine, secundum actum meum (első előadás a 18. század óta)
Werner: c-moll Requiem, 1763 (első előadás a 18. század óta)
Mozart: Ave verum corpus, K. 618
Mozart: Requiem, K. 626
Vashegyi György – karmester
Baráth Emőke – szoprán
Balogh Eszter – alt
Zachary Wilder – tenor
Kovács István – basszus
Simon Standage – koncertmester
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar
Donizetti: Requiem
Schubert: I. (D-Dúr) Szimfónia, D. 82
Donizetti: Requiem
Speranza Scappucci – karmester
Pasztircsák Polina – szoprán
Láng Dorottya – mezzo
Alexej Tatarincev – tenor
Franco Vassallo – bariton
Kovács István – basszus
Magyar Rádió Énekkara
Karigazgató: Pad Zoltán
Concerto Budapest
Énekel az ország 2019
Beethoven: Karfantázia
Walton: Belshazzar’s Feast
Kovács István – basszus
Réti Balázs – zongora
Országos Egyesített Kórus
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Hollerung Gábor
Az Énekel az ország kezdeményezés a fővárosi középiskolások 1986-ban indult énekkari projektjéből nőtte ki magát országos rendezvénnyé. Évről évre az ország minden tájáról és határainkon túlról is több mint négyszáz kórusénekes gyűlik össze, akik több hónapos felkészülést és egy intenzív kórushétvégét követően a zeneirodalom legjelentősebb alkotásait szólaltatják meg Hollerung Gábor vezetésével, a Budafoki Dohnányi Zenekar közreműködésével a Müpában. A koncerten mind a résztvevők, mind a közönség tagjai maradandó zenei élménnyel gazdagodnak.
Az idei koncert első részében Beethoven egy ritkán hallható műve, a Karfantázia csendül fel.
A bécsi Theater an der Wien-ben 1808. december 22-én került sor Beethoven utolsó szerzői estjére. A maratoni hangverseny lekerekítésére Beethoven az utolsó pillanatban elhatározta, hogy még egy „briliáns darabot” komponál, amelyben, ha már úgyis ott van, szerepet kap a kórus is. Így született a IX. szimfóniához vezető út fontos állomásaként és előfutáraként ez az “Óda a Művészethez”.
A Karfantázia mellé Hollerung Gábor Sir William Walton (1902-1983) angol zeneszerző és karmester Belshazzar’s Feast (Belsazár lakomája) című művét választotta.
Dániel könyvének tanúsága szerint Belsazár király uralkodásának végét éhínség és gazdasági hanyatlás jellemezte Babilonban. Belsazár egy utolsó nagy lakomát tartott, amikor egy kezet pillantott meg, amely a Mene, Mene, Tekel, Ufarszin (másként: Peresz) szavakat írta a falra. „Ez pedig e szavaknak az értelme: Mene, azaz számba vette Isten a te országlásodat és véget vet annak. Tekel, azaz megmérettél a mérlegen és híjjával találtattál. Peresz, azaz elosztatott a te országod és adatott a médeknek és persáknak” (Dán 5, 26-28). A dupla kórusos, egy nagyzenekarra és két külső zenekarra írt, monumentális kórustablókat alkalmazó mű Magyarországon ritkán hallható, előadása ezért valódi csemegének ígérkezik.
Mahler: VIII. Szimfónia
Antal Mátyás – karmester
Kolonits Klára – szoprán
Bódi Zsófia – szoprán
Szalai Ágnes – szoprán
Szántó Andrea – alt
Schöck Atala – alt
Szappanos Tibor – tenor
Haja Zsolt – bariton
Kovács István – basszus
Nemzeti Énekkar (Somos Csaba)
Szent István Király Oratóriumkórus
Hunyadi János Általános Iskola Gyermekkara (Igaliné Büttner Hedvig)
Liszt Ferenc Általános Iskola Gyermekkara (Kovács Katalin)
Amadeus – Mozart élete képekben
zenés színház Peter Shaffer és Puskin színművei alapján
Budapesti Akadémiai Kórustársaság
Rendező, dramaturg: Selmeczi György
Vezényel: Hollerung Gábor
Peter Shaffer Amadeus című drámája Salieri Istennel folytatott harcát mutatja be, aki saját magát Isten instrumentumának tartja, és Istent vádolja hűtlenséggel, amikor Mozartban felismeri a zsenit.
A darab Puskin Mozart és Salieri c. színműve alapján született, és a zseni és a középszer egymásnak feszülését helyezi a középpontba. Milos Forman Amadeus című filmje óta azonban a Peter Shaffer-féle dráma nem értelmezhető Forman zseniális hangsúlyai nélkül. Így ez az előadásunk is elsősorban a mozarti zsenialitásról szól, értelemszerűen a film nyelvéhez képest a mozarti életmű lényegesen nagyobb keresztmetszetének megszólaltatásával. Az előadáson felcsendülnek az életmű emblematikus csúcspontjai, mint a Figaro házassága II. felvonás fináléja, a Don Giovanni fináléja, az Éjkirálynő áriája, vagy a Requiem egyes részletei.
Rendező: Budafoki Dohnányi Zenekar, Müpa
Haydn: Évszakok
Vashegyi György – karmester
Szutrély Katalin – szoprán
Bernhard Berchtold – tenor
Kovács István – basszus
Orfeo Zenekar
Purcell Kórus