Kobayashi 80 – Verdi: Requiem
Karmester: Kobayashi Ken-Ichiro
Váradi Marianna – szoprán
Szántó Andrea – alt
Fekete Attila – tenor
Kovács István – basszus
Nemzeti Filharmonikusok
Mozart, Werner, Albrechtsberger
Mozart: Sancta Maria, mater Dei, K. 273
Albrechtsberger: Domine, secundum actum meum (első előadás a 18. század óta)
Werner: c-moll Requiem, 1763 (első előadás a 18. század óta)
Mozart: Ave verum corpus, K. 618
Mozart: Requiem, K. 626
Vashegyi György – karmester
Baráth Emőke – szoprán
Anthea Pichanick – kontraalt
Zachary Wilder – tenor
Kovács István – basszus
Simon Standage – koncertmester
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar
Mozart, Werner, Albrechtsberger
Mozart: Sancta Maria, mater Dei, K. 273
Albrechtsberger: Domine, secundum actum meum (első előadás a 18. század óta)
Werner: c-moll Requiem, 1763 (első előadás a 18. század óta)
Mozart: Ave verum corpus, K. 618
Mozart: Requiem, K. 626
Vashegyi György – karmester
Baráth Emőke – szoprán
Anthea Pichanick – kontraalt
Zachary Wilder – tenor
Kovács István – basszus
Simon Standage – koncertmester
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar
Mozart, Werner, Albrechtsberger
Mozart: Sancta Maria, mater Dei, K. 273
Albrechtsberger: Domine, secundum actum meum (első előadás a 18. század óta)
Werner: c-moll Requiem, 1763 (első előadás a 18. század óta)
Mozart: Ave verum corpus, K. 618
Mozart: Requiem, K. 626
Vashegyi György – karmester
Baráth Emőke – szoprán
Balogh Eszter – alt
Zachary Wilder – tenor
Kovács István – basszus
Simon Standage – koncertmester
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar
Mozart, Werner, Albrechtsberger
Mozart: Sancta Maria, mater Dei, K. 273
Albrechtsberger: Domine, secundum actum meum (első előadás a 18. század óta)
Werner: c-moll Requiem, 1763 (első előadás a 18. század óta)
Mozart: Ave verum corpus, K. 618
Mozart: Requiem, K. 626
Vashegyi György – karmester
Baráth Emőke – szoprán
Balogh Eszter – alt
Zachary Wilder – tenor
Kovács István – basszus
Simon Standage – koncertmester
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar
Donizetti: Requiem
Schubert: I. (D-Dúr) Szimfónia, D. 82
Donizetti: Requiem
Speranza Scappucci – karmester
Pasztircsák Polina – szoprán
Láng Dorottya – mezzo
Alexej Tatarincev – tenor
Franco Vassallo – bariton
Kovács István – basszus
Magyar Rádió Énekkara
Karigazgató: Pad Zoltán
Concerto Budapest
Verdi: Requiem
A Magyar Állami Operaház működésének míves hagyománya, hogy a Mindszentek-Halottak napja ünnepkörben műsorra tűzi azt a gyászmisét, amelyet sokan egyenesen ‘gyászoperaként’ tartanak nyilván. Giuseppe Verdi nagyszabású Requiemje egy operakomponista őszinte színpadi muzsikája, amelyben tragédia, fájdalom, remény és vigasztalás színei keverednek – operai stílusban, Verdi-nyelvezettel fogalmazva a szívszorítóan intim pillanatoktól a döbbenetes tablókig.
Alpaslan Ertüngealp – karmester
Kolonits Klára – szoprán
Szántó Andrea – alt
Kovácsházi István – tenor
Kovács István – basszus
Csiki Gábor – karigazgató
Verdi: Requiem
A Magyar Állami Operaház működésének míves hagyománya, hogy a Mindszentek-Halottak napja ünnepkörben műsorra tűzi azt a gyászmisét, amelyet sokan egyenesen ‘gyászoperaként’ tartanak nyilván. Giuseppe Verdi nagyszabású Requiemje egy operakomponista őszinte színpadi muzsikája, amelyben tragédia, fájdalom, remény és vigasztalás színei keverednek – operai stílusban, Verdi-nyelvezettel fogalmazva a szívszorítóan intim pillanatoktól a döbbenetes tablókig.
Alpaslan Ertüngealp – karmester
Kolonits Klára – szoprán
Szántó Andrea – alt
Kovácsházi István – tenor
Kovács István – basszus
Csiki Gábor – karigazgató
Verdi: Requiem
Erdei Péter – karmester
Kolonits Klára – szoprán
Német Judit – alt
Pataki Adorján – tenor
Kovács István – basszus
Kecskeméti Szimfonikus Zenekar
Nemzeti Énekkar
Somos Csaba – karigazgató
Dvořak: Requiem, op. 89.
Hamar Zsolt – karmester
Balga Gabriella – szoprán
Wiedemann Bernadett – alt
Tomáš Juhás – tenor
Kovács István – basszus
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Nemzeti Énekkar
Somos Csaba – karigazgató
Bármilyen furcsa, de vannak gyászmisék, amelyeket mindig örömmel hallgatunk. Mert erőt adnak, felemelnek, elmélyülésre ösztökélnek, mert vigasztalást nyújtanak. Antonín Dvořák Requiemje is ezek közé tartozik, igaz, sajnálatos módon jóval kevesebbszer hangzik el, mint például Mozart vagy Verdi remeke. A cseh zeneszerző egyik főművéről van szó, amelyet karrierje csúcsán írt, abban a korszakában, amikor Újvilág-szimfóniáját és Amerikai vonósnégyesét is papírra vetette. A csendes áhítat és a magával ragadó eksztázis közötti hangulati skálát végigjáró, a szerzőtől megszokott módon csodálatos dallamokban gazdag mű nem liturgikus célból, hanem kifejezetten koncerttermi megszólaltatásra íródott. A zenekar mellett a romantikus oratóriumok avatott előadója, a Nemzeti Énekkar, valamint nagyszerű énekes szólisták működnek közre.