Dalest

„Kovács dalénekesi erényei semmiben sem maradnak el az oratórium- vagy operaénekesként megismertek mögött. Ahogyan már a kezdő Brahms-válogatás előadásával világossá tette, a dalénekes Kovács először is technikailag tökéletesen uralma alatt tartja remek hanganyagát: az alapjában sötét, tömör és nagy vivőerejű hangot tetszőleges finomsággal tudja kezelni, karcsúságát meg tudja őrizni, dallamformáló érzéke kitűnő, s a vonal […]

„Kovács dalénekesi erényei semmiben sem maradnak el az oratórium- vagy operaénekesként megismertek mögött.

Ahogyan már a kezdő Brahms-válogatás előadásával világossá tette, a dalénekes Kovács először is technikailag tökéletesen uralma alatt tartja remek hanganyagát: az alapjában sötét, tömör és nagy vivőerejű hangot tetszőleges finomsággal tudja kezelni, karcsúságát meg tudja őrizni, dallamformáló érzéke kitűnő, s a vonal szépségét semmilyen zavaró tényező – vastagítás, túlzott vibrató – nem veszélyezteti. Ráadásul miközben egyfelől éneklésének nem csupán a dinamikai, de az emocionális teherbírása is figyelemre méltó, előadásában mindig van valamifajta rá jellemző méltóság, mélységes nyugalom. A rútat, a torzat is úgy tudja kifejezni, hogy ő maga sohasem torzul.”

Óbudai Társaskör, 2012.02.10.

Malina János, Hangverseny in Muzsika 2012. április

További cikkek